مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 03:552020-10-14اجتماعي

کمینه سازی پسماند؛ مناسب ترین روش مدیریت زباله های شهری


یک کارشناس برنامه ریزی و محیط زیست شهری، کمینه سازی تولید پسماند را روشی دانست که امروزه در تمام سطح جهان گسترش یافته و با توجه به تامین دیدگاه های توسعه پایدار در سیستم مدیریت پسماند شهری، - ایسنا/گیلان یک کارشناس برنامه ریزی و محیط زیست شهری، کمینه سازی تولید پسماند را روشی دانست که امروزه در تمام سطح جهان گسترش یافته و با توجه به تامین دیدگاه های توسعه پایدار در سیستم مدیریت پسماند شهری، مناسب ترین روش برای کنترل و مدیریت زباله ها محسوب می شود.

امروزه متاسفانه شهرهای ما به خصوص کلانشهرها مسیر مصرف گرایی را طی می کنند که تولید انبوه زباله از نتایج اجتناب ناپذیر این مسیر است.

مقادیر زیادی از این زباله و پسماندها را پسماند خشک تشکیل می دهد که در صورت بازیافت صحیح می توان بخش عمده ای از آن را دوباره به چرخه مصرف بازگرداند لذا مدیریت پسماند شهری از مباحث مهم در مدیریت خدمات شهری بوده و هزینه زیادی را برای متولیان امر جمع آوری و دفع آن در پی دارد.

افزایش سطح آگاهی اجتماعی و شناخت بیشتر از مسایل بهداشتی و محیط زیست، کاهش ذخایر مواد اولیه و کمبود انرژی در کنار افزایش تقاضا و گسترش شهرنشینی، برنامه ریزان شهری را به سمت یافتن راهی برای مدیریت بهینه پسماند شهری هدایت می کند، اما دستیابی به چنین برنامه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمینه سازی پسماند؛ مناسب ترین روش مدیریت زباله های شهری

کمینه سازی پسماند؛ مناسب ترین روش مدیریت زباله های شهری